ICT

De hedendaagse ICT-sector worstelt met de complexiteit die is toegevoegd door het internet en de snelheid waarmee veranderingen elkaar opvolgen. De personeelskosten die samenhangen met dat beheer nemen grote vormen aan en zelfs dan is het nagenoeg onmogelijk om als bedrijf te beschikken over alle kennis die nodig is om de complete ICT-infrastructuur goed te laten functioneren.

De Markt

Tal van uitbestedingsvormen rukken snel op zoals insourcing, Cloud diensten, shared services centra en volledige outsourcing waarbij de ICT-afdeling en -infrastructuur worden verkocht aan een outsourcing-specialist. De vraag verplaatst zich naar die aanbieders die kennis weten te koppelen aan de vraag van de klant. Essentieel: geef zekerheid in alle fasen van het koopproces. De basis wordt vertrouwen.

ICT-sector en commercie

De ontstane complexiteit heeft direct zijn invloed op de commerciële activiteiten van elke speler in de ICT-sector. Wie is mijn klant? Hoe ziet de wereld van mijn klant er vandaag, maar nog belangrijker, morgen uit? En het belangrijkste: hoe adviseer ik terwijl de mogelijkheden morgen weer uitgebreider zijn. Hoe adviseer ik mijn klanten terwijl zij alle toegang hebben tot intelligente informatiebronnen en wellicht zelf de toekomst maken.

Belangrijke Competenties in de ICT sector

  • Ondernemerschap

Signaleren en zakelijk afwegen van kansen in de markt zowel voor bestaande als nieuwe producten / diensten: risico’s aangaan om daarmee zakelijk voordeel te behalen.

  • Klantgerichtheid

Onderzoeken van wensen en behoeften van klanten en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid.

  • Besluitvaardigheid

Beslissingen nemen door middel van het ondernemen van acties of zich vastleggen door middel van het uitspreken van oordelen.

  • Omgevingsbewustzijn

Laten blijken goed geïnformeerd te zijn over maatschappelijke, politieke en economische ontwikkelingen en deze kennis effectief benutten voor de eigen positie of die van de organisatie.

  • Initiatief

Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten.

Unique Sales Power!

Unique Sales Power!

Refresh uw gevolgde training en bouw verder.

lees meer
Beurstraining

Beurstraining

Open training op 15 oktober 2018 voor de Familiedagen in Gorinchem:...

lees meer
Commercieel Adviseren

Commercieel Adviseren

Ontwikkel alle 8 fasen van het verkoopproces.

lees meer
Commercieel Presenteren

Commercieel Presenteren

De spanning staat het resultaat in de weg.

lees meer
Commercieel Debiteurenbeheer

Commercieel Debiteurenbeheer

Debiteurenbeheer is toch tegenovergesteld aan commercieel?

lees meer

Bekijk alle trainingen